top of page

שרופה על לתכנן טיולים לחו"ל

אחת האהבות הגדולות שלי היא לתכנן טיולים לחו"ל, להנות מהטיול, ומתברר לאחרונה שגם לספר על זה. אז הינה משתפת את הטיול שעשיתי לפורטוגל, קצר אך שווה כל שניה.

כולל המון תמונות להמחשה.

ותאמינו לי שצמצום התמונות לפרסום לא היה פשוט בכלל.

על טיול בן שישה ימים לפורטוגל, ביחד עם בן זוגי, ממנו חזרנו לפני מספר ימים. טיול קצרקר, שחציו בילינו בדרום ואת החצי השני בליסבון.

מהשדה לקחנו אוטו וירדנו לדרום.

בדרך לעיר Faro, בה תכננו לשהות בלילה הראשון, עשינו שתי עצירות: בכפר הקסום והאוטנטי Alte, ובכנסיה הברוקית בעיירה Almancil, Church of Lawrence שהפנים שלה מצופה באריחי פסיפס (Azulejos) המקומיים, והזכירה לי לחלוטין את תחנת הרכבת המפורסמת שבמרכז Porto.

בסוף היום הגענו לאחת העיירות נופש החשובות בדרום, Faro, והתמקמנו במלון מקסים במרכז ההיסטורי, איפה שגם נהנינו מטיול רגוע ומאוכל במסעדה מעולה (פיוג'ן פולני עם מקומי. המתעניינים בה, ובכלל במסעדות אחרות או בתי מלון שהיינו בהם, מוזמנים לכתוב לי)– בתקציב שווה לכל נפש.

ביומנו השני במחוז Algarve (דרום פורטוגל), נסיעה קצרה לכיוון ספרד הביאה אותנו לבוקר שוק בעיירה Olhao, אחד היפים שיצא לי לבקר בו. זהו שוק אותנטי, בחלקו מקורה, הכלל גם דוכנים בחוץ, בלוקיישן הכי מטריף- הנמל של הכפר, עם מים בצבע כחול עמוק, עם סירות דייגים וספינות נופשים ברקע.

בהמשך היום בקרנו במבצר מורי בעיירה Silves, בעיירת נופש Albufeira, ומשם פנינו לאחת האטרקציות המרכזיות של היום: סיור בסירה למערות Benagil. מדובר במערות שנוצרו בצוקים לאורך רצועת החוף.

לחלק מהמערות פתחי אור שיוצרים חללים מרהיבים בתוכן, ואחרות עם רצועות חול המאפשרים רחצה עם תפאורה בהחלט לא סטנדרטית. הכמות של הסירות היוצאות לסיורים הייתה די מכובדת, כך שאני מניחה שבחודשי הקיץ סיור זה פחות מומלץ, או שווה לעשות אותו בשעות מוקדמות של היום.

הנקודה האחרונה באותו ערב, ובעיניי הכי שווה הייתה הליכה במסלול The Seven Hanging Valleys היוצא מ Praia da Marinha (חוף ים יפיפה). המסלול עובר ליד המים ומכל פינה נשקפים צוקים וסלעים ענקיים. לא הספקנו להקיף את כל המסלול, כי כבר עמד להחשיך, ומצד שני זכינו להיות בגן העדן הזה בשעת ה- Golden hour, והתמונות מוכיחות זאת בלי שום מקום לספק.

לנו ב -Lagos, עוד עיר מרכזית בדרום, וגם שם בילינו את סוף היום בארוחת ערב נעימה במרכז ההיסטורי. תחילת נובמבר אפשרה לנו לפגוש יותר מקומיים מאשר תיירים, יתרון גדול כשרוצים לחוש ולהינות מהאווירה של מקום.

התחלנו את היום השלישי והאחרון בדרום בטיול רגלי במסלול Ponta da Piedade, גם הוא ליד הים, עם מראות נפלאים של סלעים וים. חשוב לציין שכל המסלולים מתוחזקים ברמה מאוד גבוהה: דקים, מעקות, שילוט, פחי זבל, ואפס לכלוך, וכך גם בכל מקום שהיינו בדרום. כשהגענו לליסבון המצב השתנה, אבל בהחלט לא בצורה קיצונית.

נפרדנו מהחוף הדרומי בביקור ב Sagres וב - Cape of St. Vincent, הנקודות הכי דרום מערביות של פורטוגל וכמובן של אירופה, וחשיבותן ההיסטורית נובעת מכךשמהן יצאו לגילוי עולמות חדשים בסוף המאה ה 15.

משם פנינו צפונה, עם עצירות בחופים פראים ויפיפיים, שהמשתמשים העיקריים הם הגולשים הנהנים מאינספור מפרצים שלאורך החופים, וכמובן כל מי שמחפש חופי ים פחות מתוירים.

באותו הערב הגענו לליסבון עמוסי חוויות, ובקלות גדולה, בעזרת רכבת תחתית שמחברת בין שדה התעופה לכיכר המרכזית של ליסבון Rossio, שם היה ממוקם המלון שלנו (והמומלץ ביותר).

זו הפעם השנייה שאני מבקרת בליסבון, ולהבדיל מהביקור הקודם, שבו המדינה הייתה שרויה במצב של מיתון כלכלי, הפעם העיר הייתה תוססת ומלאת עניין.

כרגיל בבקורנו בערים מרכזיות, השתתפנו באחד הסיורים של חברות הfree tours ברובע Alfama ו - Mouraria -.

בליסבון גילינו שיש ביניהם כאלה שעושים סיורים יותר ארוכים עם הרבה דגש על היסטוריה. מתברר שלחלק נכבד מעמינו יש קשר רב עם יהדות פורטוגל, כך שבהחלט היה מעניין ושווה. מדריך הקבוצה שלנו הסביר באריכות על תקופות הפאר של המדינה, אך גם גינה את עמו בשל הסבל שגרמו ליהודים, עד כדי כך שחשבנו לרגע שהוא משלנו.

אמנם היה לנו עוד סיור מוזמן למחרת, אך העדפנו לצאת לטייל ללא הדרכה.

היינו במנזר ג'רונימוס היפיפה (שפספסנו בפעם הקודמת), בשוק Ribeira, בפארק VII Eduardo, ובלי סוף ב Chiado וBarrio Alto- , 2 רובעים שיש בהם הכל: חנויות עיצוב ואופנה, מוזיאונים, מנזרים וכנסיות, מסעדות וברים, ג'ז ופאדו (שירי געגועים פורטוגלים שנולדו במאה ה 15 ).

הלכנו בלי סוף ברחובות מלאי חן עם המון עליות ומורדות. גילינו איך קל יותר לטפס במקום לקחת מעליות ציבוריות, אכלנו המון Pastel de Nata, עוגה מקומית קטנה ומטריפה מלאת קרם הדומה מאוד לקרם פטיסייר, וראינו אין סוף חשמליות מס' 28 המפורסמות.