top of page

כך תכינו שולחן חגיגי ומהמם לפסח הקרב בהוצאה כספית שפויה

פסח כבר נושף בעורפנו, וכמידי שנה, עמו מגיעות מחשבות על עיצוב הבית והמרפסת, על צביעה ורכישת ריהוט חדש, וגם על נראות שולחן החג.


הצלחות הקטנות, הסטיילינג והצילומים – רחל בנאסייג פיבן


הרעיון הבסיסי הוא להשתמש במוצרים הנמצאים כבר בביתנו, ואם בכל זאת צריך לרכוש משהו, לרוב יהיה מדובר בהוצאה קטנה בלבד. מה שתצטרכו לרכוש, ישמש אתכם.ן גם באירועים אחרים ובחיי היום יום.

על כן, החלטתי לחפש בארגז הכלים שלי רעיונות לעיצוב שולחן החג, המתבססים על אותם העקרונות של עיצוב פנים, תחום בו אני פועלת שנים רבות.

אני משתפת את רעיונותיי כאן, בתקווה להקל עליכם.ן - הן בהכנת שולחן חגיגי והן בהפחתת העלויות הכרוכות בכך.


מפת השולחן


במושגים של מעצבת פנים, בחירת מפת השולחן היא המקבילה לבחירת ריצוף, כבסיס לעיצוב הבית. נעדיף להשתמש במפה העשויה מבד לא מתקמט ונוח לכביסה בגוון אחיד וניטרלי: בג' או אפור.

בחירת מפה בצבע ניטרלי מאפשרת לנו מגוון רחב של צבעים בפריטים שנשים עליה, אותם תבחרו בהתאם לטעם האישי.

יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את צבעוניות וסגנון עיצוב החלל כולו. לדוגמה, אם הסלון הוא מאוד מונוכרומטי, אל תשתוללו עם צבעוניות עשירה מידי. אם הצבעים הדומיננטיים הם צהוב/ אדום וכתום (צבעים חמים), נשמור על צבעוניות דומה בעיצוב השולחן.

מיד תבחינו שעקרון הומוגניות זה נמשך לאורך כל הבחירות שנעשה בהמשך.

אני חובבת מינימליזם. יחד עם זאת חושבת שעל שולחן החג להקרין שפע, והדרך להשיג זאת היא על ידי ריבוי אלמנטים, שחוזרים על עצמם בצורות ובצבעים. כאשר קיים קשר בין הרבה פריטים, גם אם מדובר בכמות גדולה, נוצר סדר, ונמנעת תחושה של עומס.


הפריטים שעל השולחן


סט של שלוש צלחות לכל אורח, שני גביעים וכוס מזכוכית, סכו"ם חגיגי, ראנר, מפיות נייר, קערת פסח, פרחים, ומתנה אישית וסמלית לכל אורח.


סט של שלוש צלחות


מנה ראשונה, מרק/ מנת ביניים, ומנה עיקרית. דרך מיוחדת להכניס צבע לשולחן היא לבחור בצלחות צבעוניות למנה הראשונה. הן העליונות, ולכן המבט פוגש אותן ראשונות. אכן, גם כאן יש חשיבות לFirst impression .

צבעוניות צלחת זו גוררת אחריה את בחירת הצבעים של שאר הפריטים.


שני גביעים וכוס


חגיגה או לא? גביע ליין אדום, ואולי נרצה לטעום גם לבן? בימי שישי לפעמים אני שותה את שניהם באותו גביע. כי למי יש כוח לשטוף כ"כ הרבה כלים בסוף הארוחה? אולם בחג בהחלט מותר להשתולל J. הכלים עבור השתייה יהיו מזכוכית, אבל גם נחמד שאחד הגביעים, או הכוס לשתייה הקלה, יהיו באחד הצבעים שנבחרו.


לכוס המים אפשר להוסיף נענע, לימון, מלפפון, תפוז, אננס...העיקר בעלי אחד הצבעים שכבר נוכחים על השולחן. I הצלחות הקטנות, הסטיילינג והצילומים – רחל בנאסייג פיבן


סכו"ם חגיגי


מציעה לא לוותר על הצבעים הקלאסיים: כסוף או מוזהב. בעיניי סכו"ם הוא כמו תכשיט. אם אני צריכה לבחור פריט אחד שהוא מיועד רק לארוחות חגיגיות, ולא לשימוש יומיומי, זה יהיה בהחלט הסכו"ם.


ראנר


יש לשים אותו לכל אורך השולחן, במרכז, כך שיישארו בצדדים כ30- 35 ס"מ למיקום הצלחות. צבע הראנר יהיה קשור לעיצוב הצלחת העליונה בסט הצלחות, אם בצבע או בדוגמה. לחילופין, אפשר לבחור ראנר באותו גוון של המפה, אולם עם טקסטורה יותר עשירה וחגיגית.


המפה שבחרתי לשים על השולחן היא בצבע אפור עם טקסטורה של פשתן . היא בשימוש גם בארוחות שישי, אולם כאן נכנסת למוד חגיגי בעזרת ראנר אפור עם חוטי כסף, וכל ההתרחשות שמסביב. I הצלחות הקטנות, הסטיילינג והצילומים – רחל בנאסייג פיבן


מפיות נייר


יש בשוק מבחר ענק של מפיות מעוצבות. אני בטוחה שתכלו למצוא כאלה שמתאימות לצבעים שנבחרו עבור הצלחת והראנר. לדוגמה, אפשר להתחבר לגוון החלק, או אפשר לדגום את אחד הצבעים של הראנר או הצלחת המעוצבים.


רצוי לבחור מפיות נייר באחד מצבעי הצלחת, לדוגמה כחול כהה, צהוב או תכלת. אני במקרה מצאתי כאלה המשלבות שני צבעים, בעלות עיצוב פרחים אביבי, מה שהכניע את הבחירה. I הצלחות הקטנות, הסטיילינג והצילומים – רחל בנאסייג פיבן


קערת הפסח


כאן אפשר להיסחף עם הדמיון. באופן כללי, אני אוהבת בעיצוב (חלל, לבוש, תמונה) את הנוכחות של פריט אחד שלא קשור לכלום. תפקידו להכניס עניין לקומפוזיציה.

אם יש ברשותכם.ן קערת פסח עתיקה שהייתה שייכת לבית ההורים, סבא-סבתא או אפילו יותר אחורה בשושלת המשפחתית, היא בעלת תוכן רגשי חשוב ולכן נוכחותה על השולחן מבורכת. במקרה שלי אין כזו, על כן אבחר במשטח עץ ארוך, ולאורכו אפזר את מרכיבי הקערה. וכפי שאמרתי, זה המקום לעוף עם הדמיון.


קערת הפסח שלי היא פחות קונבנציונלית, הן מבחינת התכולה והן ומבחינת הכלי עצמו. העץ, החומר שממנו היא עשויה, מתכתב עם רהיטים ופריטים נוספים שקיימים בסלון שלי. I הצלחות הקטנות, הסטיילינג והצילומים – רחל בנאסייג פיבן


פרחים


נבחר אותם בגוונים שכבר בחרנו בפריטים הקודמים. אפשר להוסיף פרחים בצבע לבן, או גיבסניות לבנות שתמיד נראות נהדר ומעשירות כל זר. האגרטלים עבור הפרחים יהיו מזכוכית שקופה. זה מוסיף לשולחן עוד פריטים מזכוכית, בנוסף לגביעים עבור היין.


גם בפרחים חזרתי על צבעי הצלחת: כחול (שני סוגים של פרחים), וצהוב עדין. הוספתי שני סוגים של פרחים בצבע לבן (כאמור אפשר להוסיף אותו לכל צבע שתבחרו) והצבע הנוסף שבחרתי להעשרת צבעוניות השולחן: כתום. I הצלחות הקטנות, הסטיילינג והצילומים – רחל בנאסייג פיבן


מתנה אישית


לסיום, נחמד להוסיף טאצ' אישי. לדוגמה: ברכה לכל אורח, או סיפור קטן על אירוע משמח שחוויתם.ן יחדיו. דוגמאות נוספות: האורח מתבקש לענות על שאלה, או לספר על חלום שרוצה להגשים בקרוב.

לסיכום, וכפי שניתן להבחין, כל הרעיון כאן הוא ביצירת חיבורים בין הפריטים שעל השולחן. אותו הצבע מופיע במספר אלמנטים. כך גם אותו החומר. המגוון הקיים יוצר עניין, וחזרתיות יוצרת סדר והרמוניה.


הצלחות הקטנות, הסטיילינג והצילומים – רחל בנאסייג פיבן

מקווה שרשימה זו תתרום לכם.ן ושתאהבו את שולחן החג שיצרתם.ן.


64 views2 comments
bottom of page